דג מרוקאי

זאת גרסה שלי לעומת גרסאות שונות של בישול דגים מרוקאים כמובן שאני הפחתתי כמויות של שמן שאמא שלי שתחייה היתה מטביעה את הדג כדי שיצא מאוד סמיך ואדום גם עם מעט שמן אפשר לבשל דג מרוקאי סמיך ואדום
אני לא אנקוט כאן בשמות של דגים כי אני בור ועם הארץ כשמגיע לידע הזה אפשר לבשל כל סוג של דג כמובן חוץ מטונה

הרכיבים
דג בלי עצמות או עם עצמות
4 שיני שום
2 כפות פטרוזיליה
4 פלפלים חריפים אדומים יבשים
פרוסת לימון
2 כפות שמן 
פפריקה מתוקה
פפריקה חריפה
פלפל שחור
כמון
כרכום
מלח

אופן ההכנה
פורסים את הדג השלם כולל הראש לארבע חתיכות
קוצצים את השום ומוסיפים לדג
חותכים פרוסת לימון וחוצים לשתיים ומוסיפים לסיר (התוספת שלי בגלל שדג בדרך כלל יש לו טעם לוואי הלימון מבטל את הטעם הזה)
יש כאלה שמשרים את הדג בלימון לילה לפני כן אני עשיתי קיצור דרך והוספתי את הלימון לדג)
מוסיפים את הפלפלים היבשים האדומים אפשר בשלמותם ואפשר לחתוך אותם ולהוריד את הגרעינים
מוסיפים שתי כפות שמן ושמים את כל התבלינים
ממלאים את הסיר במים עד לגובה רבע הסיר
מבשלים את הדג בסיר גלוי ללא מכסה על אש בינונית (הבישול ללא מכסה גורם  לדג לא להתפורר וגם הרוטב נהיה סמיך יותר מהר)
מורידים מהאש לאחר שהרוטב הפך לסמיך מאוד ונשאר מעט מאוד מהרוטב
מוסיפים את הפטרוזיליה על הדג ומכסים


                      



תגובות