כרוב ממולא

 כרוב ממולא

מתכון של דבורה פיינשטיין

החומרים:

כרוב

למלית:

2 כוסות אורז

1/2 ק"ג בשר טחון

קופסא קטנה רסק עגבניות

מלח

פלפל

פפריקה

1 כף שמן

לרוטב:

2 קופסאות קטנות רסק עגבניות

מים

1 כף אבקת מרק טעם עוף

מעט מלח, פלפל ופפריקה

כמה גרגירי מלח לימון

אופן ההכנה:

שמים כרוב בקערת פיירקס ומכסים בניילון עטיף. מכניסים ל- 10 דקות למיקרוגל לבישול בחום גבוה. מוציאים, מפרקים בזהירות את העלים שהתרככו, תוך הקפדה על שלמותם. כשמגיעים לחלק קשה מחזירים כנ"ל למיקרוגל עד למיצוי כל העלים. במקביל לפעולת המיקרוגל מכינים את המלית כמפורט מטה. (למי שאין מיקרוגל אפשר לבשל הכרוב במים רותחים, להוציא, לפרק ולהסתכן בכוויות מדרגה ג'....) מערבבים את חומרי המלית לתערובת אחידה.

מניחים כף גדושה של המלית במאוזן לחלק הקשה של העלה. מקפלים את החלק הקשה של העלה מעל המלית. מקפלים פנימה את שני צידי העלה, ומגלגלים. חשוב להדק את העלה כלפי המלית בזמן הגלגול, למניעת התפרקות. להניח בתחתית הסיר את עלי הכרוב הפנימיים והקטנים שלא צלחו למילוי (כך שהם אלה שישרפו ויזרקו, ולא הממולאים הטעימים שהכנו. מעל העלים האלו להניח את הממולאים בצפיפות.

לערבב בקערה את חומרי הרוטב. לשים לב לכמות גרגירי מלח הלימון (הרוטב צריך להיות חמוץ, אך אלה "מסוכנים, ולכן יש להוסיף מעט בכל פעם עד לטעם הנכון עבורכם).

לצקת הרוטב מעל העלים הממולאים. להרתיח ולהעביר לאש קטנה. לבשל 40 דקות על אש קטנה. טעים יותר אחרי שעומד קצת וסופג את הטעמים, אבל אצלנו נגמר בדרך כלל מיד.







תגובות